Een duur reisje

12 april 2018 - Grenoble, Frankrijk

Vandaag stond ik op met het plan om Grenoble te verkennen.

Maar eerst met de bus er raken.

Na het ontbijt liep ik mdee met Josette naar Perrache. Het begin ging vlot, maar dan kwam die Montée. Die nu dus behoorlijk stijl afdaalde.

In Vieux-Lyon liep ik rechtdoor zo het station binnen.

Ik was wat vroeg, maar dat gaf me de tijd om een ticket te bemachtigen.

Een bus naar Dijon stond wat te wachtte en ik stelde hem de vraag of ik tickets kon boeken aan de chauffeur zelf. “Ja dat kon, wat duurder en enkel met baar geld”. Ok, het zou me dus vandaag lukken.

Na een dik half uur later kwam de bus voor Grenoble aan. Ik wachtte mijn beurt af en vroeg toen om een ticket heen/terug te kopen. De chauffeur waarschuwde me dat hij geen wisselgeld had. Uiteindelijk kwam hij uit op €23. Ik had gelukkig net genoeg geld op zak en kon perfect passen. Ik kreeg een ticket met een QR-code.

En weg was ik naar het zuiden.

Bij het terugkeren toonde ik het ticket aan de chauffeur en hij kon het niet valideren. Tenslotte vroeg hij waar ik het gekocht had. Toen ik vertelde dat ik het had van de chauffeur, begreep hij de situatie.

€23 is de normale prijs van een enkele rit. Dus moest ik nogmaals €23 ophoesten om thuis te raken.

Hij vroeg me waarom ik in Lyon niet mijn ticket in de winkel had gekocht aan internetprijs. Was die er dan?

De volgende dagen heb ik gezocht en uiteindelijk gevonden.

Maar toen hoefde het niet meer.

Bij thuiskomst was er een hartelijke ontvangst met een glaasje wijn en een lekkere maaltijd.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade