De beslissing is gevallen

6 april 2018 - Brugge, België

Nadat ik had beslist om niet naar Iran te gaan. Toen bleek dat Oostenrijk te duur uit zou komen. De herbergen bleken zo’n €30 te kosten …

Kwam de piste Route des SEL terug in beeld.

Zou ik mijn plan om naar de Côte d’Azur te gaan via Marseille en Nice uitvoeren? Het probleem was de vroege OuiGo trein.

Lyon zou beter lukken door de avonddienst van 19u.

Na controle blijkt dat alle OuiGo treinverbindingen uit Tourcoing vertrekken om 6 uur. Het plan van Lyon lukt dus niet.

De oplossing ligt in een nachtbus te nemen naar Lyon. 12u rijden i.p.v. 5u sporen.

In het terugkeren lukt de trein wel.

Om maximaal te profiteren van de gunstige tarieven heb ik beslist om vandaag mijn heen- en terugreis te boeken.

1. Ik neem de Flixbus in Brussel naar Parijs van op 10 april om 9u.
  2. In Parijs stap ik over op de Flixbus naar Grenoble van 13u, die mij naar Lyon brengt.

De terugreis gaat een stuk sneller. Vanuit de luchthaven van Lyon brengt de low-budget TGV me naar Tourcoing (bij Lille) via Marne-la-Vallée (nabij Parijs). Ik vertrek om 18u op 17/04.

Vandaag kreeg ik een positieve mail.

Net wat ik nodig had… Begon stilaan wat onzeker te worden van tijdstip of plaats.

Gisteren een mail ontvangen van OuiGo.

Er is een mogelijkheid dat het personeel staakt tussen 3 en 29 april. “Give or Take”?!

Ik word “levendig” aangeraden om mijn reis te annuleren. Dat zegt veel over vertrouwen in hun zaak.

Voorlopig houd ik het open… al hou ik wel de tarieven van de bussen in de gaten.

Wordt vervolgd!

Alhoewel volgens de Stakingskalender de treinen in Frankrijk zouden moeten rijden.

Heb ik toch voor de zekerheid een bus geboekt van Lyon over Parijs naar Brugge.

Dit ticket is terugbetaalbaar … in vouchers.

Als de trein niet rijdt, zou ik na 7 dagen mijn geld moeten terugkrijgen.

We zullen zien …