Een warme ontvangst

11 april 2018 - Lyon, Frankrijk

Uiteindelijk was het na 22u toen de bus eindelijk Lyon station binnenreed.

Ik had intussen mijn gastvrouw op de hoogte gebracht van mijn laattijdige aankomst. Ze stelde voor om me te komen halen, omdat de bussen na een bepaald uur minder talrijk reden. Ik stemde daarmee in, dan hoefde ik ook niet te zoeken naar het adres.

Na wat zoeken naar een uitgang stuurde ik een SMS waarin ik mezelf beschreef, zij had intussen hetzelfde gedaan.

Na een tijdje wachten vonden we mekaar.

Ik zette mijn bagage in de auto en reed een tiental minuutjes door nachtelijk Lyon.

Ik werd begroet door Chipette, een angstige kat (wat wil je als je een deel van je leven van verwaarlozing hebt gekend), en Nougat, een iets gezettere kat die heel graag vriendjes wou worden… of wou ze eens zien wat in mijn bord lag?

Ik zette mijn bagage in de kamer en gaf mijn doosje pralines af.

Bij aankomst warmde ze soep voor mij. Een beetje beschaamd zei ze dat het uit blik kwam. Daar was ik al heel blij mee.

Bij de soep kreeg ik een potje linzen. En uiteraard een aperitiefje van crème met roze wijn.

We sloten af zoals een Fransman het betaamd met een stukje kaas en een sneetje brood.

Intussen proefde ze van de chocolade, die ze overheerlijk vond.

Daarna toonde ze me de badkamer en het toilet.

Ik maakte me klaar en ging toen slapen. Het was best het dagje wel.