Nog steeds vroeger thuis

21 juli 2019 - Brugge, België

Voor we gingen vertrekken, gingen mijn ouders en ik nog iets drinken voor op weg. Ik vertelde over mijn trip naar Brielle en raakte in gesprek. Ik gaf mijn ouders een half uurtje voorsprong voordat ik zelf zou vertrekken.

Toen ik vertrok merkte ik aan de knooppunt E17-E40 dat er een ongeval was gebeurd in Sint-Denijs-Westrem, riching kust. Ik overwoog mijn kansen maar ik had te weinig tijd om mijn alternatieven te berekenen. Toen ik zag dat de tijd naar Aalter op een kleine 20 minuten stond, leek het allemaal nog mee te vallen. Ik genoot met volle teugen van het ego-centrische gedrag van de meeste chauffeurs. Die absoluut niet wilden ritsen en zo ver mogelijk door rijden op een afgesloten baanvak. Tot uiteindelijk aan de ongeval zelf (op het linkse vak … uiteraard) ze wel moesten uitwijken.

Toen ik aankwam bij mijn ouders bleek dat ik alsnog eerder thuis was. Na een vijftal minuutjes kwamen ze pas de hoek om. Waarom ze doorreden tot Drongen om daar dan rond te rijden via Eeklo is mij een raadsel, vooral als op amper 2 kilometer het probleem zichzelf oplost.

Thuis aangekomen mijn tent opnieuw ingericht en nu is het allemaal veel duidelijker.